onsdag 14 mars 2012

En halv stickad sjal och en Lill-Tony

Benar mig igenom Jane Sowerbys Victorian Lace Today som ett nyårslöfte till mig själv: jag ska lära mig sticka spets och följa stickmönster. Förhoppningsvis följer då dessa nyttiga resultat: jag får slut på alla restgarn här hemma, har flera nya fina sjalar att använda, och har botat åtminstone ett av mina svagheter i det att jag lärt mig att följa order och regler.

Idag var det Half Square in Trinity Stitch (p 126-127) som orsakar huvudbry. Garnet tar nämligen slut och jag har bara hunnit halvvägs!



Antonio medverkar. Han kallas till vardags Lill-Tony eftersom han inte är särskilt stor ännu.




Jag funderade och var nästan i fär med att ta upp allting, men bestämde mig för att helt sonika byta garn. Färgen byts och med den här modellen (där man börjar på långsidan och stickar längs med hypotenusan och kortar av tills man är i motsatta hörnet) kommer att det att se ganska lustigt ut eftersom det byter färg mitt i på tvären med jag vill bara fortsätta sticka ju...


Bonusbild på mitt knä i de trasigaste hemmajeansen och kanten på Purl tank


Ps. Kikade just in hos Lingonberrie som gjort ett inlägg om UFO! Känner verkligen igen mig. Ska presentera mera av mina UFOn senare. Nu till jobbet.

2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Vilken söt liten buskatt..

kram

Maria Ikola sa...

Han livar upp riktigt bra här hos oss. Tantkatterna får nånting att tänka på!

Har märkt att majoriteten Mollybloggare verkar ha katter.