fredag 9 mars 2012

Fredag utan batteri



Terttu (som inte tycker om när jag dammsuger)
tycker inte heller om när Lana Del Rey får mer uppmäksamhet än hon får.


Batteriet tog slut i kameran alltså. Så det bidde inga bilder på

- hur jag jämt fylleknäppte Cortinan
- Oraklet, som jag tog med mig på resan till Åbo (Oraklet är en skär termoskanna som brukar pysa och ha sig när den är fylld med te)
- bussresan (bilder genom bussfönster är iofs sällan särskilt bra så för all del)
- lektionen i mänskliga rättigheter på samskolans gymnasium
- hur jag förvandlades från aktivist till halvtrasig Mollyist genom att byta Amnesty-tröjan till Augar top (almost black - passar jättefint till mina svarta olycksjeans).

Bonusbild på hur röstsedeln i Metallarbetarnas förbundskongressval dimper i postlådan:



Det var dagens goda fackföreningsgärning det.

Inga kommentarer: