onsdag 7 mars 2012

Shallow is the new... Batwoman?

På jobbet idag avporträtterades jag.




"Jäkä jäkä" är alltså "tjat tjat" ungefär, och en fladdermus heter lepakko på finska, och fungerar även som slang för lesbisk. Tydligen en vanlig synonym för ungdomsledare. De fick t.o.m. den nyklippta luggen rätt! Men visst är fladdermusen festlig!

Bilden får fungera som en dagens också. Hade på mig Globe Hopes klänning, som är gjord utav gamla armésäckar. Mycket praktisk med två stora fickor, som rymmer det mesta man kan behöva: nycklar, mobilen, några påsar te, nål och tråd, en stickning...

Dagens bonus: luggen i hissen, och matchande Para Boots och Odd Molly Heaters Merino Leggings.



Verkar som bästa lyset i huset just nu finns i hissen... Suck!

Så jag klippte mig hemma igen och sparade säkert massor med pengar. Den som spar hon har, och bara jag skulle ha, så skulle jag kanske släppa mig lös på bloppiset hos Odd Me!

Inga kommentarer: