tisdag 3 april 2012

Dagens opp-å-hoppa

Fick värsta stinget av "vill också vara med och leka!" när jag läste om utmaningen hos Josanne. Fast det är kanske att fuska om man inte äger nånting från kollektionerna från 2012?



Hookup i indigo, contrast dot wrap i blått,
och... Trinity-sjalen som jag just stickat färdigt!



Bäst att dra iväg... Var tvungen och kolla graderna på meteorologiskas hemsida, i fönstret säger termometern +5.

Ska till posten (hoppas de inte har påsklov alltså!) och skicka några grejer: scrapbookpyssel åt en Crème-dam samt Purl Topen till sin vinnare. Den blev ropad på auktion på huuto. Det är jag nöjd med, hoppas blusen kommer til bättre användning.

Mindre nöjd med vinnarens stil: ringa upp och meddela att hon betalt frakt per brev istället för paket som jag skrivit i auktionen, (min reaktion var mest "jaha...?", jag är lite stel i telefon...) och sen i meddelandefältet på betalningen fråga om den krympt i tvätten. Vad ska jag göra? skicka en betalning på 0,01 euro åt henne och svara "Hej! Jag vet faktiskt inte om den krympt. Hoppas det är en 2:a i alla fall! Kram!". Liksom, varför fråga detta i meddelande i betalningen och inte på auktionen INNAN man ropar och vinner??? Och om man lyckats vinna en blus på 120 euro åt sig för 17 euro så kanske man kan kosta på sig att få det registrerat som paket? Min utgångspunkt var att jag inte vill att den ska försvinna i posten och därför la jag lågast möjliga pris till att börja med. Inte skulle ju någon heller kontakta Odd Molly och säga "höörni era kläder är ju såpass dyra ren så frakta helst per brev, inte via DHL, det blir så dyrt, nästan lika dyrt som kläderna själva, så jag betalade bara för frimärkena, inte kurir." Just just.

Pust, nu fick jag avreagera mig lite. Klapp åt dem som orkat hittills.

2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Klart man får avreagera sig.
Himla fina outfit!

kramar

Maria Ikola sa...

Jag ska nog ännu lära mig att fota så att kläderna syns bättre och min tamburdörr inte stjäl uppmärksamheten :P
Tacktack!