onsdag 11 april 2012

Dagens vettlösa jet-set

Jag erkänner att det känns nästan lite tokigt att sitta på tåget igen. For till Åbo igår.

Trösterikt inlindad i Aspen knit, men utan halsduk och mössa...


Resan startar i hissen... att jag aldrig minns stänga av blixten!






Ett bra besök i bokkafet i morse!


Regnbågsflaggorna hälsar välkommen


En city-hare hade lämna sina ungar i knutarna på Brinkalatorget. En i varje hörn skilt för sig, verkade det som. Bäst att låta dem vara i fred! Det dåligaste som kan hända en harvalp är att en välvillig människa går och tar i dem, för då överges de och måste tas om hand. Klassiskt scenario som upprepas varje vår bl.a. på Åbo djurskyddsförening och hittedjurs- och djurskyddscentret.


FREE STUFF are you kidding me?!?!
Halsdukarna och blusen blev mina. Ha ha!



Så även det rosa. Ska prova matcha med Silk Sleeveless i Grey.




Sen laddade jag med nytt te. Har aldrig provat varken Clippers gröna ginkgo- eller aloe vera-te.
Freja gömde sig bakom disken när jag tog foto. :)




Böcker om alternativt föräldraskap eller vykort med rivna hus från Åbo?

Sen satte jag mig med te och en vegansk hallon-choklad-kakbit.



Träffade sköna Sam och pratade lite! Men tyvärr for jag iväg till tåget ganska fort. Nu ska jag till Helsingfors.Vet inte om det riktigt är vettigt. Ska på möte på Amnestys kontor i Sandudd och sen träffa pojkvännen som firar en kompis kandidatuppsats.

Jag blir trött på att åka redan nu! Men det kanske lättar om ett par veckor...? Mina kängor är helt dammiga och slitna och snart även jag. Jag tror det är illusionen om oersättlighet som spökar här. Och så glömmer jag a) vantar b) mössa c) halsduk d) allihop.

En massa kramar!

Inga kommentarer: