onsdag 11 april 2012

Nya projekt, garn och färger

Har ofta flera stickprojekt på gång. Kanske ett symptom på att jag tröttnar skämmigt lätt? Å andra sidan består årets projekt i att beta igenom hela Victorian Lace Today så jag får lov att hålla takten! Jane Sowerby agerar dirigent.

Fortsätter här med fyra nystan melerat lila Bris från Gjestal och de ska bli till en Shetland Shawl som jag hoppas ska få garnet att se vackrast möjligt ut.



Sån sköööööööön kulööööör


Sen har jag ett litet problem. (Härligt när problemen är små!) Vad ska jag göra av det regnbågsfärgade nystanet jag fick (alltså tiggde...) av pojkvännens mor? Hittils har jag försökt med spetsstickning med 1880-talsstuk med Jane Sowerbys ledning med jag vet inte om detta kommer att funka.



Ska det bli en scarf? (Kommer jag att slutligen ha 100 stickade scarfar?)
Eller en tunika? Bara jag lyckas sticka tillräckligt luftiga spetsar så..




Tar tacksamt emot alla förslag!

Inga kommentarer: