torsdag 5 april 2012

Shallow is the new Odd Hope

Skärtorsdag, men undertecknad har knappt lagt märke till den annalkande påsken. Tidigare år har påsken varit mycket viktigare, med fasta, kyrka, bönemöten, påskkonferens - det känns som ett annat liv. Den här gången blir det plugg och

Dagens åldringutmaning: Silk Sleeveless dress i Grey.
Ackompanjerat med grå loppisblus och tacktacktacksåmycket-jeans som jag fick donerade.


Dressing down med flickvännens svarta munkjacka



Mera plugg idag, samt fika med samma kompis igen. Han hade med sig 20 kilo pellets från sitt hemliga lager, så nu har katterna nåt att gräva i!

Vi körde (alltså han körde... jag kör inte...) till Design Hill på fika (VARNING! Bakom länken kommer prat som man inte kan koppla bort, så jag rekommenderar: skruva ner volymen).

Information finns bakon länkarne: kaféet Toinen Keksi (typ "ett till kex"). De importerar bl a choklad och te från Nederländerna. Die Teefabriek har årstidste! Jag tog en kopp Vår. Samt en macka och en crumble med bär och sojaglass.

Jag glömde tyvärr ta kameran, så det blev inga bilder då jag gick och pillade på Globe Hopes vår- och sommakollektion. Globe Hopes kläder: på GH's sida.


Klänningar i återvunnet armématerial - alla har stora praktiska fickor!


Haapa - Likka - Festis
(Alltså Asp, Tös, och, öh, Festis)

De två första i canvas, den tredje i fallskärmstyg, den kändes obehaglig


En figurnära jacka och massor av underbara tåliga väskor:


Korvike, Pulju, Hella
(Jackan heter Surrogat, väskan Ställe, förklädet Spis)


Kompisen lovade ta mig dit på nytt så att jag får prova och fota, det torde bli nästa vecka! Jag längtar nästan efter arbete så att jag kan ha praktiska, tåliga kläder bara för orsaks skull.

Inga kommentarer: