söndag 6 maj 2012

Gårdloppis på Henrik

En trött båtresenär har anlänt och efter att jag legat och återhämtat mig halva söndagsförmiddagen så drog flickvännen mig på loppis. Hurra!


Begagnade kläder och grejer, plättar och kaffe! Det är Henriks gårdsloppis gjort av.

Scouterna marscherar idag så vi gjorde vårt bästa för att undvika dem och fann fristad bland filtarna på gräsmattan. Kläder för små och lite större, begagnade skor, böcker, filmer, accessoarer. Vi letade efter en ljusstake


Här syns både scouterna och lite loppis

Gårdloppis! Gräset är grönt och priserna låga, mest 0,50 - 2 euro och därkring. Kaffe och té var sponsrat av Ruohonjuuri och sojamjölken från Vegekauppa. Najs!



Å men titta här... och titta här... Lätt att gissa att jag stortrivdes!


Jag köpte en vit blus för att ersätta den som blev stulen från tvätträcket bland mitt vittvätt... Jag har fortfarande svårt att tro att mina lakan och blusen jag gifte mig i blivit stulna. Nå, det finns nog inget jag kan göra åt saken. Allt äro förgängligt som äro utav världen osv.



Katten har godkänt vit blus, 2e

Annat jag hittade:



Nanso blus (tillverkat i Finland, très good) 2 e
Blommig trikåblus, 0,50 e
Svart hängselklänning (storlek 36 så den sitter ÅT)
Grön klänning (klippte genast bort kragen, mycket bättre)
Grå väst med dubbelknäppning
Svart munkjacka i stretch, GRATIS (free stuff are you kidding me?)


Bara jag hinner hem blir det att kombinera och prova, jippie.

Inga kommentarer: