söndag 6 maj 2012

Jag har klarat båten!

Jag ha klarat båten! Jag blev varken a) sjösjuk eller b) gjorde bort mig i karaoken eller c) köpte nånting otänkt från Tax Freen. FASTÄN de hade Odd Molly där och jag nog gick och tittade och pillade och suckade.




Årets häftigste gröna färg fanns i Tax Freen! Och en suddig Grable Sleeveless.


Jag erkänner att jag lätt känner mig ganska obekväm och bortkommen på båtar. Särskilt på kryssningar när man inte är på båten för att besöka Stockholm för en dag eller fler. Jag har bl.a. en gång spenderat en hel båtresa i enkelhytt och sovit hela resan.



Fyra Marianne-karameller BARA åt mig. Veganen i mig jublade.


Lyckligtvis var det fråga om FFCs (Finland Fackföreningars Centralförbund) ungdomsseminarium så det var program, bra talare och trevligt sällskap. Många gamla bekanta från Metall och sen föredrag om privatekonomi, de faktiska kostnaderna för snabblån, grupparbete om arbetslivet, och sen fackets ungdomsarbete på bransch- och centralnivå. Och så lite hyttmaraton och tävling och bastu och bubbelpool och karaoke och rödvin.




Lite reskläder:grova kängor, loppiskläder och swappat, samt trogna koftan från Firetrap


Tack till alla som har varit och kommenterat i de senaste inläggen! Jag uppskattar att ni hör av er, det är kul att ha nån som läser. Så tack! <3


Dagens bonus: en vitrin som imponerade på mig i dag (öh, igår):



Feed -kampanjprodukter för att bekämpa hungern i världen 1, 5, eller 10 mål åt gången.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag fullkomligen älskar att åka båt jag:) Kram

Maria Ikola sa...

Bara sällskapet är det rätta så tror jag att det är hur roligt som helst!