torsdag 3 maj 2012

På besök hos Lillan (bilderbilderbilder)

Jag ligger på efterkälken, så ni får fredagens bilder först idag. Hoppsan.



Det är så klart fråga om ett butiksbesök!



Inte till Röda Korsets Loppis (som jag gick förbi) utan Lillan så klart!



Har jag nämnt att artoteket i stan huserar i Lillans övrevåning?



Och sen till allt det sköna!


Eva I Wallas sidenkappa i fönstret...



Och klänningen innanföre!

Hon är nog underskön!

Detaljerna...



Det blommar i korg och skål!



Jag bara så tycker om gammaldags herbariska kort!




Det är därför ni får så många av dem!



Åhå, ja!


Allt detta: tvålar, burar, handtag, krokar, fat, lampetter...



Och sen askarna, tavlorna och korten jag inte vet hur jag klarat mig utan tills nu...



Eller kalaskort, eller enorma säkerhetsnålar


Okej, nu får ni skratta men jag tycker på riktigt om doftljus!

Vildhallon, vanilj, tomatblad (den är fräsch!) och polkagris, rabarberpaj och tranbär.



Kakfat, askar, dukar, lampor, hängen...


Dynor mjuka som moln!

Och vitmålad plåt som för mig att önska efter en gran att hänga i...

Vintageband och snören




Medaljer och prenikor:


Rosetter och skedar...


Handgjorda smycken


Inhemskt och lite gammaldagstrån...


Och nånting som får handarbetsfossilet i mig att sucka:

Broderiiiiiih! Åh!

Spetsdukar gör sig bra även som dekoration på kasse




Jag får lite peta-och-pilla-och-ta-på-mani.



Handstickade strumpor och skrynklade scarfar och en stråhattscloche


Ewa i Walla-härligheten:


En sån kjol!

Provas lite:



Sen försökte jag få den broderade lappen att synas:



Den här blusen är ny i sortimentet den med!


Prova lite: Jo lite vid jo :)

Med ljusrosa Ewa I Walla kjol under


Sen med klänning med snett liv:

(Det är Lillan själv som kikar i spegeln!)


Kjolen var fin för sig själv också.



Hälsningar från en kommande bankrånare

3 kommentarer:

Sofie sa...

Härliga bilder...feel-good-bilder :) Kram!

Unknown sa...

Jag gillar också doftljus:) Fina bilder! Kram

Maria Ikola sa...

Kramar åt er båda!